• وبلاگ : ... حبل المتين ...
  • يادداشت : توصيه هاي رهبر براي روز انتخابات
  • نظرات : 1 خصوصي ، 14 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    مهدي جان باز هم سلام

    خيلي ممنون كه بازم سر زدي و به بحث ادامه دادي .

    بعد از آن رفراندوم 30 انتخابات ديگر با حضور بالاي مردم برگزار شده كه اين به اون فكر و نظام مشروعيت بخشيده و در هر نظام سياسي و فكري در دنيا اين ميزان شركت معيار مقبوليت آن مي باشد.

    و من مي خواهم از شما بپرسم آمار شما از كجا اومده !

    در باب حجاب و نوع پوشش خانومها دو نوع نگاه بين فقها وجود داره و عده اي عقيده دارن كه بايد اجبار براي استقرار نظام مطلوب باشه و عده اي اينگونه فكر نمي كنند.

    ولي اين براي ما مهمه طبق احاديثي كه به ما رسيده براي استقرار حكومت اسلامي و ظهور امام عصر بايد در چه جهتي حركت كرد . . .

    رهبران و كساني كه در اين انقلاب تاثيرگذار بودن كه مي گفتن نياز به يك حكومت اسلامي با قدرت اجرايي و . . . است تا اين مسير پيموده بشه. در استقرار حكومت اسلامي قانونهاي اسلام نوشته شده و در باب پوشش جامعه نه تنها زنان بلكه مردان هم يك پوششي مناسب را نياز داره اما به قول شما به اجبار نمي توان كسي را مسلمون يا معتقد به امري كرد، و اگر كسي موي او بيرونه و در حدي نيست كه بخواهد اون نظم مورد نظر رو به هم بزنه كسي نبايد متعرض اون بشه . . .

    در بحثي كه در باب امنيت اجتماعي بود ،آنچه كه هدف طرح اعلام شد جواب به آمار بالايي از درخواست خانواده ها بود كه طي سالهاي اخير دادن آزادي زياد به جوون ها رو باعث به فساد كشيده شدن جوون هاشون مي دونستن و برخي نگراني خانواده هاي مذهبي بود . . .

    و در حدي اين طرح قابل قبول ماست كه در آن برخورد يا تذكر به مانكن ها و كساني باشه كه به شيوه اي در جامعه عمل مي كنند كه ديگران را به فساد بكشند و يا خانه هاي فساد تشكيل مي دهند و نه اينكه بخواهند به كسي كه پوشش حداقلي رو داره گير بدن.

    لا اكراه في الدين . . .

    راه مشخص است و ارزش آن است كه به اختيار افراد به سمت دين بگرايند.

    ممنون

    يا علي

    + مهدي 
    با سلام
    چنين رفراندمي فاقد ارزش هست، چرا که 30 ساله پيش انجام رسيده ، و خيلي ها که امروز زندگي ميکنند از جمله من و شما در آن شرکت نکرده ايم، به قول امام خميني که در اول انقلاب گفت اجداد ما چه حقي داشتند براي ما تصميم بگيرند ما هم امروز همين را ميگوييم، پدران ما چه حقي داشتند براي ما تصميم بگيرند، اگر قرار به رفراندم باشه بايد امروز هم رفراندم برگذار بشه که مردم اصلا جمهوري اسلامي را ميخواهند يا خير، البته چنين اتفاقي هيچ گاه نخواهد افتاد، چون الان حداقل بالاي 70% مردم مخالف جمهوري اسلام هستند حتي راضي به بازگشت سلطنت، اتخاباتي هم که برگذار ميشه بدون حظور احزاب هست ، فقط يک سري احزاب مشخص که در راستاي حکومت اسلامي هست ، که در هيچ کجاي دنياي آزاد اينگونه نيست، از همين احزاب فرمان بردار نظام هم ديديم که چقدرشون توسط شوراي نگهبان رد صلاحيت ميشوند، به هر حال تمامي حکومتهاي خودکامه در طول تاريخ اينگونه رفتارها را از خود نشان داده اند. آن رفراندم در اول انقلاب وقتي مردم نميدانند چه بلايي به سرشان خواهد آمد، مانند راي دادن به هندوانه در بسته ميباشد ولي امروز ميتوان بعد از گذشت 30 سال مردم به راي آن روز حسرت ميخورند. در مورد حجاب هم در پست قبلي به شما پاسخهاي لازم را داده بودم، و در اضافه به پاسخ شما بايد بگويم براي وجود آن دلهاي مريض که ميگوييد نميتوان زن را سياه پوش و پتو پيچ کرد با اجبار ، من و شما زن نيستيم ، مسلما اگر زني به اين مسئله معتقد است ميتواند هرگونه که دوست دارد پوشش داشته باشد يا بلعکس نداشته باشد، اگه به طور مثال من زن بودم اين حق را داشتم که به اين موضوع فکر کنم که اين مسئله تا چه حد صحيح ميباشد و حق دخالت در طرز لباس پوشيدن همسايه خود را ندارم.

    با سپاس
    مهدي

    با سلام و تبريک سال جديد
    عذرخواهي مي کنم که مدتي نبودم و به مسافرت رفته بودم.
    نظر شما به علت نوع نگاه شماست و نظر متفاوت من هم ازجهان بيني و نگاه من سرچشمه گرفته. من چنين اعتقادي ندارم چون برعکس خيلي از کشورهاي ديگه کسي با زور نيومده حکومت کنه و در حدود سي سال پيش مردم کشور ايران که اکثريت اونها مسلمون و شيعه بودن دست به انقلابي زدن که بسياري از تئوري هاي جهان رو به هم زد و انقلابي بود که نظير نداشت.
    در يک چنين روزي امام و رهبر انقلابيون نوع حکومت داري را به رفراندوم گذاشت و با اکثريت قاطع و راي 98 درصدي مردم به جمهوري اسلامي راي دادند.
    در سالهاي بعد هم تا الان حدود 30 انتخابات برگزار شده که حضور مردم در اون و همچنين راهپيمايي هاي روز 22 بهمن در سالروز پيروزي انقلاب به آن مشروعيت بخشيده و مسلماً اين نظام و نوع حکومت خواست اکثريت مردم است . . .
    اگرچه نارضايتي ها زياد است اما به عملکرد بد بعضي مسئولين و برخي اشتباهات در طي اين سالها مربوط مي شه که در ابتداي يک انقلاب طبيعي است.
    از کشوري که تئوري هاي دنيا را قبول نداره و خود تئوري جديدي داره و ابرقدرت ها و روند حرکت جهاني قدرت ها را قبول نداره و در تحريم و تهديد به سر مي بره و 8 سال جنگ را پشت سر گذاشته نبايد انتظار داشت که تونسته باشه انديشه هاي خودش رو به سيستم تبديل کرده باشه و ساختار اداري و . . . را کاملاً اصلاح کرده و به آرمان هاي خودش به طور صد درصدي رسيده باشه.
    شما بعد از صد سال نتايج اصلي اين انقلاب را خواهيد ديد.
    اونچه که مردم (اکثريت) انتخاب کردن جمهوري اسلامي با قانون اساسي بر طبق اسلام بود و فقط مثل بعضي ها حرف نزدن بلکه جوون هاشون رو دادن و خون دل ها خوردن تا به ثمر نشست و حالا هم دنبال اصلاح انحرافات و اشتباهات اون هستن.
    اما شايد کسي اصلاً اعتقادي نداشته باشه و انديشه ديگري داشته باشه ؟
    تا جايي که به قوانين کشور لطمه نزنه قابل قبول و قابل احترامه و به طور حتم يک جامعه نمي تونه در اون هر کس هر طوري مي خواهد عمل کنه.
    حضرت علي (ع) با خواست مردم و اصرار مردم به آنها حکومت کرد و پيش از آن خانه نشين بود و اکنون که در روزهاي سنجش چون همين انتخابات راي مردم به نظام مشروعيت بخشيده حرکت کشور در مسير قوانين اسلام و الهي است.
    اما منظورم از مفسده پوشش بد زنان در جامعه كه گفته بودم مربوط به دلهاي مريضه نه هر مردي.
    من نظري که مرد و زن رو يکسان بدونه قبول ندارم و پوشش خانومها رو افتخارشون مي دونم زيرا تفاوت هايي بين اين دو خلقت خداوند وجود داره که قابل انکار نيست و به نظر من در جهاني که هر موجودي ظرفي داره و اون مخصوصش خلق شده تا هويت خودش رو داشته باشه ظرف و همينطور پوشش خانومها با آقايون يکسان نيست.
    حال دستور الهي که توسط قرآن و انبيا که معلم بشريت هستند به ما گفته خانومها با پوشش در جامعه حاضر بشن و مسلماً خالق بهتر از هر کسي مخلوق را مي شناسه.
    در مورد جستجويي که داشتين دور از ذهن نيست زيرا به نظر من يکي از اشتباهاتي که در فرهنگمون و در خانواده ها به اسم دين به وجود اومده اينه که آموزش هاي جنسي و بيان مسائل مربوط به اون زشت جلوه کرده و خانواده ها از گفتن اون ابا دارن در حاليکه علما اون رو لازم مي دونن و چنين چيزي رو قبول ندارن و به نظر ميرسه کنجکاوي در مورد اين مسائل که تو ذهن بعضي جوون هاست و شنيدن اين مسائل از افرادي که صلاحيت اون رو ندارن باعث ميشه به اين سمت کشيده بشن و اين نکته قابل توجهي است که کمتر در جامعه به اون پرداخته شده . . .
    از شما که نظرتون رو مي نويسي و ما رو راهنمايي مي کني ممنونم.
    سال خوبي داشته باشي.

    + محمد رضا 

    شعار فاشيستهاي آلمان در زمان هيتلر:

    Ein Volk-ein Reich-ein Führer

    يک رهبر، يک نظام، يک امت
    + Mehdi 
    با سلام
    من هم متاسفانه وقته زيادي ندارم!

    پس با اين تفاصيل نتيجه ميگيريم که حکومت حال حاظر ما يک فاشيست است چرا که به حريم و عقايد ديگران احترام نميگزارد. باز هم بر ميگرديم به مسائل شخصي و طبع انساني ، ظاهر شدن خانومها با آرايش و بدون حجاب باعث تحريک شما ميشود و شما 1 نفر هستيد ، موجب تحريک من نميشود ، بلعکس زنان پوشيده تر انسان را کنجکاوتر ميکند و موجب تحريک بيشتر ميشود. مسئله اينجا است که جلوگيري از تحريک شدن جنسي مردها بايد به کدام قيمت تمام شود؟ به اين قيمت که زنان خود را لاي گوني بپيچند و پارچه بدريخت سياه به سر کنند؟ چيزي که روشن است اين است که بي حجابي زن باحيا را بي حيا نميکند و حجاب نيز زن بي حيا را با حيا نميکند. از بزرگتر ها بپرسيد، در زمان پهلوي ها فاحشه هاي شهر نو چادري بوده اند و زنان ديگر مينيژوپ ميپوشيده اند.

    از همه اينها که بگذريم ظاهراً حجاب درست کار نميکند. اخيرا يکي از بزرگترين موتور هاي جستجوي اينترنتيgoogle سرويسي را ارائه داده است که بر اساس آن ميتوان فهميد کلمات خاص بيشتر توسط اهالي کدام کشورها جستجو ميشوند. من کلمه "Sex" را جستجو کردم تا ببينم کشور اهورايي و اسلامي ما در چه رتبه اي قرار دارد و بسيار مايوس شدم که ما در مقام چهارم قرار داريم. پرسش ديگري که ارتباط مستقيم با اين مسئله دارد اين است که کدام آدم بي جنبه بيماري با ديدن موي زنان تحريک جنسي ميشود؟ و چرا حجاب بايد موي سر و دست و پا را و هر جايي غير از آلات تناسلي را شامل شود؟ اگر موي سر زن تحريک کننده است، چطور چشمهاي او تحريک کننده نيست؟شما ها معمولا غرب را محکوم به استفاده ابزاري از زنان ميکنيد و ميگوييد غرب از زنان اسباب بازي هاي جنسي درست کرده است و از زيبايي آنها در تبليغات سود ميبرد، آنها را به فيلمهاي پورنو ميکشاند و مجبورشان ميکند با چندين مرد رابطه جنسي برقرار کنند در پاسخ بايد بگويم که در غرب هيچکس مجبور نيست برود و فيلم پورنو بازي کند. تنها اشخاصي که علاقه به اين کار دارند آزاد هستند که به چنين کاري بپردازند بيشتر بازيگران فيلمهاي پورنو آنقدر پول دارند که بتوانند از روشهاي ديگر ارتزاق کنند اما اين حرفه را به دليل اينکه با توانايي ها و روحياتشان ميخواند بر ميگزينند. و اين تنها زنان نيستند که در فيلمهاي پورنو بازي ميکنند، مردها نيز در فيلمهاي پورنو بازي ميکنند، لذا اساسا اين مسئله چندان به سوء استفاده از زنان ربطي ندارد اگر سوء استفاده اي باشد که به نظر من نيست، از مردان نيز هست. حجاب بيش از اينکه توهيني به زن باشد، توهيني به مرد است، زيرا مرد را به موجودي جانور خوي که زن را تنها ابزاري جنسي ميبيند تشبيه ميکند، اگر چه از نظر من جاي نگراني در مورد اين قضيه نيست اما اگر فرض کنيم تحريک شدن مردها مشکلي اساسي و بزرگ براي بشريت باشد، چرا بار مسئوليت اين را بايد تنها بر گردن زنان انداخت؟ اين مردها هستند که بايد بياموزند تا خود را کنترل کنند و اين حکومت است که بايد با برنامه ريزي هاي دقيق و علمي مشکلات اينگونه را رفع کند.


    حکومتي ميتواند دم از امر به معروف و نهي از منکر بزند که افرادي مانند سردار زارعي در آن وجود نداشته باشد.

    سلام آقا مهدي

    ارتباط با شما باعث شد با جهان (شهر) آشنا بشم.

    الان من در حال آماده شدن براي سفر هستم و به اختصار جواب شما را مي دهم.

    اينكه ميگي حتماً اطرافيان من مثل خودم فكر ميكنن كه اينجوري صحبت مي كنم درست نيست و چيزي كه من ميگم يه اعتقاده و در حاليكه با افرادي كه نظراتي مثل شما در جامعه دارن هر روز برخورد مي كنم .

    اگر كسي سليقه اي داره و به نوعي كه دوست داره مي خواهد زندگي كنه كسي حق دخالت در امور اون رو نداره و حريم شخصي هر فرد در هر جامعه اي قابل احترامه ، اما اونجا كه آزادي شخص بخواهد آزادي ديگران رو به خطر بندازه و حقوق ديگران رو از بين ببره مسلماً جامعه نبايد چنين اجازه اي رو به اون شخص بده. هنگامي كه خانوم ها بخواهن با هر پوششي در جامعه حضور پيداكنن ، به عده اي در جامعه جفا ميشه .

    اگه اين سليقه عده اي باشه صحبت شما درسته اما حضور زنان با آرايش و . . . بر كسي پوشيده نيست كه موجب تحريك مردان مي شه و اين غريزه طبيعي در عده اي به خصوص كساني كه مجرد هستن باعث گمراهي يا فساد ميشه مگه اينكه مشكلي داشته باشن. در همين مورد چند وقت پيش يه نفر مي گفت كه از علل آمار بالاي طلاق غير مشكلاته ديگه روانشناس هاي جامعه گفتن يه علتش هم به خاطر فساد و وضع بد جامعه بوده و مرداني كه همسر داشتن با ديدن دختراني جوان و زيبا علاقه و وفاداري خودشون رو به همسرشون از دست دادن . . .

    اگه حالا عده اي با پوشش كامل اندام و زيبايي هاي مخصوص خودشون رو حفظ كنن و تو جامعه حضور داشته باشن ، آزادي چه كساني رو به خطر مياندازه و چه كساني رو تو جامعه گمراه ميكنه ؟

    دوست عزيز تذكري كه ما اون رو نهي از منكر مي دونيم بر اساس دين اسلامه و اون هم بر اساس فطرت انسان و چه كسي به غير از خالق مخلوق را كامل مي شناسه ؟

    در مورد آقاي زارعي معلوم نيست خبر واقعيت داشته باشه و اگه هم اينطوره الحمدالله كه دستگير شده و بايد هشداري باشه تا مسئولين امر بيدار بشن و كار خوب را بايد خوب انجام داد.

    خدا ما را از گمراهي آخرالزمان نجات دهد

    با آرزوي موفقيت در سال جديد

    يا علي

    + مهدي 

    باسلام دوست عزيز

    چرا هنجارها بايد با عقايد افرادي مشخص و خاص تعريف شوند ؟ اگر از ديد عده ايي بي حجابي نوعي نا هنجاري به حساب مي آيد خوب از ديد کساني ديگر هم با حجابي نوعي نا هنجاري و نشان بردگي زن محصوب مشود، ولي چگونه است که بايد به عقايد کساني که موافق حجاب هستند احترام گذاشت ولي کساني که با حجاب موافقند بايد مزاحم ديگران بشوند و براي طرز لباس پوشيدن شخصي ديگري از هم نوع خود نسخه بپيچند به اين ميگويند فاشيسم ، يعني عقايد خود را بر ديگري تحميل کردن ، يعني فردي به بحانه بي هنجاري يا هر چيز ديگر عقايد خود را بر انسان ديگري که خود داري عقل و شعور و ادراک است تحميل کند و يا عقايد خود را برتر بداند و حق تصميم گيري براي وي را بگريد حتي در مورد ساده ترين چيز شخصي که حق لباس پوشيدن وي باشد، چرا ما نبايد گاهي به اين فکر کنيم شايد آن چيز که ما به آن عقيده دارم غلط است ؟ شايد ديگران درست ميگويند ، شايد واقعا آن طور هست که آنها ميگويند ، ما چه حقي داريم يک حقوقي را از بقييه بگيريم، شايد آنها ما را احمق فرض کنيم يا آنها ما را ، اما مسئله اينجاست که آنچه از نظر ما احمقانه است از نظر آنها احمقانه نيست و بلعکس ، حال اين دقيقا خود فاشيسم است که براي اعتقادات خود امتياز بيشتري خواستار باشيم ، متاسفانه فاشيسم از آنجا شکل ميگيرد که بعضي از افراد شايد بدون مشاهده و ارائه آمار معتبر همه دنيا را همفکر خود ميدانند و بدون اينکه تفکر کنند که در دنيا چه ميگذر راه خود را راه حقيقي و واقعي و صحيح مطلق ميدانند، و تصور ميکنند همه خوبان اين افکار را دوست دارد به جز يه عده اسرائيلي و آمريکايي خبيث از روي دشمني، ولي بايد بدانيم چون دايي، عمو ، برادرمان با ما همفکر هستند و اين افکار را تحسين ميکنند کل جامعه بشري سالم در دنيا هم موافق با ما هستند و مانند عمه و عمو فکر مکنند و بقيه دشمن هستند و ما به حرف جديدي رسيده ايم، اما واقيعت اين است که دنيا از اطراف و اطرافيان ما بسيار بزرگتر و وسيع تر از در دنياي امروز جمعيت زيادي از مردم بي خدا، بي دين، شک گرا، مسيحي، بودائي و الا آخر هستند و تمام اين عقايد هم دقيقا هماطور که ما فکر ميکنيم عقايد خود را کاملا قبول دارند و بهتر از بقيه ميدانند، حال آيا اين درسته که يک حکومت که داراي قدرت است فقط طرف يکي از اين عقايد را بگيرد و بقيه را سرکوب کند؟ پس حق بقيه چه ميشود ؟ حق آن کسي که آنچيزي که ما فساد ميدانيم را فساد نميداند چه ميشود ؟ آيا از نظر شما اين فاشيسم نيست ؟ اگر شاه آزادي هاي گروهي را ميگرفت خوب امروز ما آزادي گروه ديگر و بزرگتري را گرفته ايد. اين از فاشيسم حال شما هر چقدر هم که فکر کنيد درست ميگويد از ديد ديگران به چشم فاشيست ديده ميشويد، چون افکار ديگران را به شکلهاي مختلف مانند فاسد و غيره طبقه بندي ميکنيد.

    و اينکه من فيلمي از اينترنت نديدم ولي با چشم خود ديده ام، متاسفاد فساد زير مجموعه ها انقدر زياد شده که خودمان باعث شديم باعث خنده غرب و شرق شويم به جاي رسيديم که مجري همين طرحي که ما آنرا فساد و ناهنجاري ميناميم را بايد در وضعيتي به مراتب بدتر دستگير کنند، بله سردار زارعي را ميگويم. و در انتها بايد بگوييم فاشيسم در دنياي امروز واقعا شرم آور است

    دوست عزيز در آخر از اينکه وقت گذاشتيد و به نوشته کمي تند من پاسخ گفتيد از شما سپاسگزارم

    سلام مهدي جان

    كاري به تلويزيون ندارم و اين سوالي است كه بايد از آقاي ضرغامي پرسيد كه آيا براي نشون دادن حضور همه قشرها و سليقه ها بايد كساني كه هنجار شكن هستن (و در مواقع ديگه به درستي نشون داده نميشن ) مصاحبه كنن و دائم اونا رو پخش كنن ؟

    اما در مورد مطلبي كه ميگي دختراي بد پوشش مورد كتك پليس قرار مي گيرن مي خوام بگم واقعيت نداره و من هر روز با دقت به طرح امنيت اجتماعي و گشت هاي ارشاد نگاه مي كنم و اساس اونها تذكر لساني به مانكن ها و عده كمي است كه با پوشش بدشون فضاي جامعه رو خراب مي كنن و در صورت مقاومت و تكرار ، نتيجه ميشه گرفتن تعهد در نيروي انتظامي و تماس با خوانواده اونها.

    اگه منظورت فيلمايي كه تو اينترنت پخش ميشه بايد بري ببيني اصل ماجرا چيه ؟

    در مورد اخير كه شايد اعترافات چند تا از دستگير شده ها در درگيري پخش بشه يكي از دخترها با وضع بسيار بدي به عمد جلوي گشت ارشاد اومده و با تذكر اونها شروع به مظلوم نمايي وتحريك مردم ميكنه ... عده اي با برنامه شروع به سنگ پراكني و شعار دادن و توهين مي كنن و مردم هم كه با اين جو روبرو ميشن وارد ماجرا ...

    در نظرسنجي هاي صورت گرفته بزرگترين خواسته مردم از نيروي انتظامي مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر و پخش كننده ها و كساني بوده كه امنيت اجتماعي رو به خطر انداختن و همينطور پوشش هاي بد خانوم ها كه باعث شده جوون هاي زيادي با انحراف مواجه بشن و اين نگراني اكثر خانواده هاست و حالا بر اساس خواست مردم و اصل نهي از منكر دينمون نيروي انتظامي داره طرح امنيت اجتماعي رو پيگيري ميكنه و هرچند در مواردي اشتباه داشتن اما اكثر موارد به خوبي برخورد كردن و بايد ديد تعريف شما از فاشيست و اسلام چيست ؟

    موفق باشي

    يا علي

    + mehdi 
    امروز تلويزيون جمهوري اسلامي مصاحبه با دو دختر كه آمده بودند راى بدهند پخش كرد. بد حجاب بودند براى آنكه بگويند اينها هم به جمهورى اسلامى علاقه دارند همان دخترانى كه در خيابان از پليس کتک مى خوردند همان دخترانى وقتى تلويزيون مي خواست نشانشان بدهد مثل جنايتكاران چهره شان را شطرنجى مي كرد و آنها را هنجارشكن معرفى مى كرد ولى حالا شدند شهروند نمونه نماى درشت ازشان پخش مى شود متاسفانه هر چه سعى كردم نتوانستم ببينم آيا چكمه پوشيده بودند يا خير واقعا حکومتهاي فاشيستي براى منافع خودشان هر كارى مى كند


    گريه خوشحالي بودا

    سلام
    يه خبر بگم خوشحال شين
    طبق نتايج اوليه انتخابات در تهران ( البته غير رسمي) ليست جبهه متحد اصولگرايان و در صدر آن مرتضي آقا تهراني و حداد عادل در صدر قرار دارن
    همگي با هم خدا را شکر کنيم
    يا علي

    سلام

    به نكات دقيق و ظريفي اشاره كرديد.

    به ليست مطالب منتخب وبلاگم اضافه شديد.

    + Masoud sharifi 
    ظلم و ستم هرگز پايدار نخواهد ماند ، شرم باد بر فاشيسم، زنده باد آزادي
    پاسخ

    سلام آقا مسعود و چه ظلمي بالاتر از خيانت به ملت و هموطنان است . . . شرم بر چنين افرادي. يا علي