سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...
پنج شنبه 87 اردیبهشت 19 :: 1:27 صبح ::  نویسنده : حسین

نام فلسطین در افکار عمومی جهان به خصوص دنیای اسلام همواره با مظلومیت ، محرومیت ، آوارگی، بی دفاعی، مقاومت و ... عجین شده است. نسل کشی و کشتار دسته جمعی مردم بی دفاع فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از ابتدای اشغال (1948م) تاکنون ادامه داشته و بیش از نیم قرن است که زخمی عمیق بر پیکر این پاره ی تن جهان اسلام وارد آمده است.

این روزها در مورد نوار غزه و محاصره این قسمت از خاک فلسطین توسط اسرائیل حتماً زیاد شنیدید ، به نظرم خیلی برای ما مسلمونا مهمه که با شرایط اونجا آشنا باشیم و در نظر دارم کمی اوضاع اونجا رو برای شما ترسیم کنم.

نوار غزه در جنوب غربی فلسطین با وسعتی به اندازه یک سوم تهران و یک میلیون و پانصدهزار نفر جمعیت ، پرتراکم ترین نقطه دنیا به حساب میاد. در این ناحیه سه منطقه به نام های خان یونس ، غزه و رفح وجود داره که کاملاً تحت محاصره قرار گرفتن ولی سوال اینجاست که علت این محاصره چیه ؟ چرا با بخش های دیگه فلسطین کاری ندارن؟

حرکة المقاومة الاسلامیه 

با روی کار اومدن دولت حماس در تابستان سال 2007 میلادی تحریم گسترده این منطقه و بستن گذرگاه های این منطقه شروع شد. حماس از نام اختصاری " حرکة المقاومة الاسلامیه " است که یک جنبش مردمی  با رویکردی جهادی در فلسطین می باشد. حماس در سال 1987 اعلام موجودیت کرد و عقاید و مبانی اسلامی را اصل ثابت برای مبارزه گرفت و میشه این جنبش رو در امتداد جماعت اخوان المسلمین مصر بشمار بیاریم. حماس از جمله جنبش های اسلامیه که از آرمان انقلاب اسلامی ایران و تفکرات امام خمینی (ره) تاثیر یافته و بر خلاف جنبش فتح رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نشناخته و با هدف آزادسازی تمامی سرزمین فلسطین و رهایی قدس شریف ، مصمم به ادامه جهاد است...

سه سال پیش اسماعیل هنیه با رای مردم به نخست وزیری فلسطین انتخاب شد اما امریکا و حکومت خودگردان تاب این دموکراسی را نداشتند و کارشکنی را شروع کردند و کمک های ارسالی را قطع کرده و در نهایت دولت وحدت ملی را منحل کردند و در این بین تلاش های حماس برای وحدت را از بین بردند و اسرائیل با مجهز کردن فتح به سلاح و ایجاد فتنه و کارشکنی بین فتح و حماس درگیری داخلی را بوجود آورد که نهایتاً فلسطین به دو منطقه تحت کنترل حماس و منطقه تحت کنترل فتح تقسیم شد.

حالا نوار غزه منطقه تحت کنترل حماس که بدلایل جغرافیایی رونق اقتصادی و کشاورزی نداشته و مایحتاج اون ازجمله آب ، برق ، آذوقه ، دارو ... از سایر سرزمین های اشغالی تامین میشد، تحت محاصره قرار گرفته و رژیم صهیونیستی برای شکستن مقاومت و حمایت از حماس با مجوزی که در کنفرانس آناپولیس گرفت ، قصد نسل کشی داره و این فراتر از فتنه ای است که برای ما ساختن و وظیفه ماست که غفلت نکنیم ، اونها رو فراموش نکنیم و فریاد مظلوم را شنیده و به یاریش بشتابیم ...

 الیس الصبح بقریب ؟




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

نویسندگان
حسین (91)
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 154
بازدید دیروز: 160
کل بازدیدها: 1641318



>