سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...
سه شنبه 87 اردیبهشت 24 :: 2:3 صبح ::  نویسنده : حسین

هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پرمغزی یافت نمی شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده "نسبیت " را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده اند.
این سخنان " آلبرت انیشتین" فیزیک دان بزرگ معاصر ماست.
انیشتین در آخرین رساله علمی خود با عنوان "Die Erklaurang" (به معنای بیانیه) که در سال 1954 در امریکا و به زبان آلمانی نوشت، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل ترین و معقول ترین دانسته است.

آلبرت انیشتین

این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه انیشتین با مرحوم آیت الله بروجردی است، انیشتین در این رساله " نظریه نسبیت " خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از کتاب های شریف نهج البلاغه و بحارالانوار تطبیق داده و نوشته است که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پرمغزی یافت نمی شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده "نسبیت " را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده اند.
یکی از این احادیث حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل میکند که : "هنگام برخاستن از زمین ، لباس یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می خورد و آن ظرف واژگون میشود. اما پس از اینکه پیامبر از معراج جسمانی باز می گردد مشاهده میکنند که پس از گذشت این همه زمان ، هنوز آب در حال ریختن روی زمین است."
انیشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه "نسبیت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن مینویسد، انیشتین همچنین در این رساله"معاد جسمانی" را از راه فیزیکی اثبات می کند. او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول "نسبیت ماده و انرژی" می داند:
                                                                   E=M.C2       >>      M=E/C2                                                     
یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره می تواند عیناً به ماده تبدیل و زنده شود. انیشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و با لفظ "بروجردی بزرگ" یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ " حسابی عزیز " یاد کرده است.
اصل نسخه این رساله اکنون به لحاظ مسائل امنیتی به صندوق امانات سری لندن (بخش امانات پروفسور ابراهیم مهدوی) سپرده شده و نگهداری می شود.
این رساله را پروفسور مهدوی (مقیم لندن ) ، با کمک یکی از اعضای شرکت اتومبیل سازی بنز و به بهای 3 میلیون دلار از یک عتیقه فروش یهودی خریداری کرد. دستخط انیشتین در تمامی این کتابچه از طریق خط شناسی رایانه ای چک شده و تایید گشته است.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

نویسندگان
حسین (91)
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 144
بازدید دیروز: 142
کل بازدیدها: 1645309



>