سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...
جمعه 87 خرداد 17 :: 11:16 صبح ::  نویسنده : محمدحسن


وجـود ایـن کتاب نیز در روایات مختلف با سندهاى متعدد ذکر شـده است. پرسش هایـى درباره ایـن کتاب وجـود دارد که: نـویسنده آن کیست؟ محتـواى آن چیست؟ هـم اکنـون ایـن کتـاب کجـاست و در دست کیست؟ و ...

مصحف فاطمه علیهاالسلام شامل: اخبار و اطلاعاتى در آینده‏ى جهان تا روز قیامت، سرنوشت فرزندان و ذریه ى آن حضرت، ستمگرى و انواع جنایات خلفا و پادشاهان ستمگر و از این قبیل علوم و اخبار مى ‏باشد، این کتاب که از نظر حجم سه برابر قرآن است، ولى چیزى درباره‏ى قرآن و یا احکام و حلال و حرام در آن وجود ندارد، بلکه آینده‏ى تاریخ را تا روز رستاخیز ترسیم کرده است.

بر حاشیه برگ شقایق بنویسید***گل تاب فشار در و دیوار ندارد

از سخنان اهل‏بیت (ع) استفاده مى‏شود که : مصحف فاطمه بعد از رحلت رسول خدا که حضرت فاطمه (س) به شدت محزون بودند، توسط جبرئیل به جانب حضرت فرستاده می شد . جبرئیل در آن ایام به طور مرتب به حضور فاطمه (ع) نازل مى‏شد و او را در عزاى پدر تسلیت مى ‏گفت و از مقام و جایگاهش در آن سوى جهان با خبر می ساخت و همچنین از اوضاع آینده‏ى دنیا و سرنوشت ذریه آن حضرت آگاه مى‏نمود.

حضرت فاطمه(ع) این موضوع را به اطلاع حضرت على علیه‏السلام رسانید، آن حضرت فرمود: هرگاه چنین احساس کردى مرا با خبر کن. بدین صورت حضرت فاطمه ، امام على(ع) را از آمدن ملک با خبر می ساخت، و امام علی(ع) گفتگوها را مى‏نوشت. از این طریق مصحف فاطمه به وجود آمد.

در مجموع، از مطالب استفاده مى‏کنیم که مصحف فاطمه از جانب خدا توسط پیک وحى (جناب جبرئیل) به فاطمه علیهاالسلام القاء شده و اوضاع آینده جهان و اخبار غیبى در مورد سرنوشت فرزندان فاطمه علیهاالسلام و جنایات خلفا و پادشاهان ستمگر و سایر مسائل غیر فقهى در آن به ثبت رسیده و دست به دست امامان منتقل شده تا اینکه آن کتاب هم ‏اکنون در محضر امام زمان - عجل اللَّه تعالى فرجه - مى ‏باشد.

منبع: اصول کافی ج1

 کلام آخر :

پروردگارا ! به برکت وجود حضرت زهرا(س) ، پیروی از مکتب زهرا(س)، و خوشبختی در پرتوی این مکتب را به ما عنایت فرما و شفاعت آن حضرت را نصیبمان گردان ...




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

نویسندگان
حسین (91)
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 180
کل بازدیدها: 1645575



>