سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...
یکشنبه 87 مرداد 13 :: 2:1 عصر ::  نویسنده : محمدحسن

 ماه شعبان ماه ولادت چهار نور منجلی از جلوه  روی  علی بر تمامی شیعیان گرامی باد

 

شعبان شد و پیک عشق از راه آمد***  عطر نفس بقـیـة الله آمـد

با جلوه ی سجاد و اباالفضل و حسین     ***  یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد
 

عالم شده مسرور، به صــــد شــــور ، پـــــر از نــــــــــــــور ، زشــــادی ز ســـه میـــلاد ، نــعــمــت شده بـسیــار، ز میلاد سه گل از حرم یار

سه دلدار حسین است و سجاد و ابوالفضل علمدار


فضیلت ماه شعبان

ماه شعبان، ماه هشتم از ماه های قمری، ماهی بسیار شریف و منسوب به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است. پیامبر فرمود: «شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه خدا. هر کس یک روز از ماه من را روزه بگیرد، من در قیامت شفیع او خواهم بود.» پیامبر ماه شعبان را روزه می‌داشت و آن را به ماه رمضان وصل می‌کرد. هنگامی که ماه شعبان فرا می رسید امام سجاد علیه السلام اصحاب خود را فرا می‌خواند و درباره فضیلت این ماه سخن گفت. آنگاه می‌فرمود: « هر کس برای محبت پیامبر و تقرب به خداوند، ماه شعبان را روزه بدارد، خداوند او را در رور قیامت مشمول کرامت خود می‌گرداند و بهشت را برای او لازم می شمارد.»

بر هر حال علاوه بر روزه که فضیلت بسیاری دارد، اعمال دیگری همچون نماز و اذکار و دعاها و استغفار نیز در این ماه وارد شده است که در کتاب شریف مفاتیح الجنان در فصل اعمال ماه شعبان ذکر شده است.

 

شعبان ماه رسول خدا(ص)

از حضرت صادق علیه السلام و ایشان از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل کرد که مى‌فرمود: از زمانى که شنیدم منادى رسول خدا صلى الله علیه و آله ندا کرد در ماه شعبان، ترک نشد از من روزه شعبان و ترک نخواهد شد از من تا مدتى که حیات دارم ان شاء الله تعالى. سپس مى‌فرمود که روزه دو ماه شعبان و رمضان توبه و مغفرت از خدا است.


حوادث و وقایع تاریخی فراوانی نیز در ماه شعبان روی داده که مهمترین آن ولادت امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) و حضرت مهدی(عج) و حضرت ابولفضل العباس (ع) است.
التماس دعا




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

نویسندگان
حسین (91)
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 67
بازدید دیروز: 142
کل بازدیدها: 1645232



>