سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...
دوشنبه 87 مهر 15 :: 10:1 عصر ::  نویسنده : محمدحسن


اینجا بقیع عشق است ، گنبد چرا ندارد هرکس نبوسد این خاک در کعبه جا ندارد
قسم به جان زهرا(س)، قسم به اشک طه غربت این زمین را ، کرب و بلا ندارد ...

بقیع فریاد خاموش تشیع ...

فرا رسیدن 8 شوال، سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (علیهم السلام) را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر حجة بن الحسن العسکری(عج) و تمامی شیعیان جهان تسلیت عرض می کنم .


چند وقت پیش در حالی که مشغول گشت و گذار توی اینترنت بودم عکسی نظرم رو به خودش جلب کرد. عکسی از ضریح ائمه بقیع بود که سایت شیعه نیوز به مناسبت 8 فرارسیدن شوال گذاشته بود. هر چی توی تقویمم زیر و رو کردم دیدم خبری از این روز نیست . با خودم گفتم : عجب ! در خواب غفلتی به سر می بریم ما ! این از صدا و سیما که با برنامه های مزخرفش روی همه رو کم کرده و هیچ مطلبی در مورد این حادثه ی مهم نمی گه ( شک نکنید!) و اینم از تقویم های مذهبی مون که روز کودک رو یادآوری کرده ولی چنین حادثه ی مهمی رو از قلم انداخته .مطلبی که در زیر مطالعه می فرمایید تذکری کوچک از چنین جنایت بزرگ وهابیون می باشد.

شرحی بر فاجعه تخریب بقیع
یوم الهدم ؟ آیا تا به حال نام یوم الهدم را شنیده اید ؟ یوم الهدم یعنی روز ویران کردن ...


در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری (مصادف با 21 آوریل 1926) پس از اشغال مکه ، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر ، سرانجام آن را اشغال نموده و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم – صلی الله علیه و آله و سلم – قبور زنان آن حضرت ، قبر ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس (ع) و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق(ع) و بسیاری قبور دیگر پرداختند .

ضریح ائمه بقیع قبل از تخریب


ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام محمد باقر و امام صادق – علیهم السلام – قرار داشت را از جا در آورده ، و گنبد و ضریح را از بین بردند.
<**ادامه مطلب...**>
یکی از جهانگردان غربی به نام میسترکه به فاصله کوتاهی از ویرانی این حرم بقیع را دیده، ویرانی و خرابی آنجا را این گونه ترسیم می کند: “چون وارد بقیع شدم، آنجا را همانند شهری دیدم که زلزله شدیدی در آن به وقوع پیوسته و به ویرانه ای تبدیل شده است، زیرا در جای جای بقیع به جز قطعات سنگ و کلوخ به هم ریخته و تیرهای چوب کهنه چیز دیگری نمی توان دید. ولی این ویرانی ها و خرابی ها در اثر وقوع زلزله و یا حادثه طبیعی بلکه با عزم و اراده انسانها به وجود آمده بود و همه آن گنبد و بارگاه های زیبا و سفید رنگ که نشانگر قبور فرزندان و یاران پیامبر اسلام بود، با خاک یکسان گردیده است.”

گنبد سفید رنگ بقیع قبل از تخریب وهابیون

در این ماجرا تنها حرم پیامبراکرم (ص) محفوظ ماند و وهابیان در ادامه هتاکی های خود تصمیم داشتند قبر مطهر رسول خدا (ص) را نیز تخریب کنند اما از بازتاب این کار در جهان اسلام و برانگیخته شدن احساسات مسلمانان بر ضد خویش ترسیدند و به طور موقت از این عمل منصرف شدند.


انشاء الله به زودی مسلمانان جهان و بخصوص شیعیان از دست این وهابیون جنایت کار نجات یابند.

آمین




موضوع مطلب : تخریب بقیع, جنایات وهابیت, یوم الهدم

درباره وبلاگ

نویسندگان
حسین (91)
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 72
بازدید دیروز: 180
کل بازدیدها: 1645576



>