سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...
پنج شنبه 86 اسفند 9 :: 10:33 صبح ::  نویسنده : محمدحسن

 

   اربعین آمد و اشکم ز بصر می آید        گویا زینب محزون ز صفر می آید
باز در کرب وبلا شوین و شینی برپاست    کز اسیران راه شام، خبر می آید


سید شهدای اهل قلم، شهید آوینی در کتاب مرکز آسمان می گوید:

فطرت عالم بر حب حسین و ولایت او شهادت می دهد و آن پیمان ازلی – اَلَستُ بِرَبِکُم قالوآ بَلی –عهدی است که خلقت از بنی آدم بر حب حسین و یاری او ستانده است. «خون» با حسین پیمان «ریختن» بسته است ، «سر» با حسین پیمان «باختن». دل تو عرصه ی ازلی خلقت است. گوش کن چه خوش ترنمی دارد در تپیدن :حسین،حسین حسین، نمی تپد ، بل حسین، حسین می کند.

 

می کشی مرا حسین!!!


ببخشید که ویژه نامه یه کم دیر شد. جای دوستان خالی، دیشب خونمون هیئت بود و وقت نکردم مطلب پیدا کنم و رو وبلاگ قرار بدم. این مطلب از برخی از منابع تنقیح المنقال و بحار الانوار ج45 ، الاستیعاب انتخاب شده در زیر نظر شما را بدان جلب می نمایم :


عطیه عوفی می گوید : با جابربن عبدالله به زیارت قبر حسین (ع) بیرون آمدم و چون به کربلا رسیدیم جابر نزدیک شط فرات رفته و غسل کرد و ردائی همانند شخص مُحرم بر تن نمود و همیانی را گشود که در آن بوی خوش بود و خود را معطر کرد و هر گامی که بر می داشت ذکر خدا می گفت تا نزدیک قبر قبر مقدس رسید و به من گفت :

دستم را بر روی قبر بگذار! چون چنین کردم بر روی قبر از هوش رفت . من آبق بر روی جابر پاشیدم تا به هوش آمد، آنگاه 3 مرتبه گفت : یا حسین ! سپس گفت : «حبیبٌ لا یُجیب حَبیبَه!» و بعد اضافه کرد : «چه تمنای جواب داری که حسین در خون خود آغشته شد و بین سر و بدنش جدایی افتاده است»و گفت:«من گواهی می دهم که تو فرزند بهترین پیامبران و فرزند بزرگ مومنین باشی، تو فرزند فاطمه سیده بانوانی، و چرا چنین نباشد که دست سید المرسلین تو را غذا داد و در دامن پرهیزگاران پرورش یافتی و از پستان ایمان شیر خوردی و پاک زیستی و پاک از دنیا رفتی و دلهای مومنان را از فراق خود اندوهگین کردی . پس سلام و رضوان خدا بر تو باد، تو بر همان طریقه

رفتی که برادرت یحیی بن زکریا شهید گشت»...

 

و اضافه نمود :« به آن خدایی که پیامبر (ص) را به حق مبعوث کرد ما در آنچه شما شهدا در آن وارد شده اید، شریک هستیم » عطیه می گوید : به جابر گفتم : ما کاری نکردیم! اینان شهید شده اند. گفت: ای عطیه! از حبیبم رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که فرمودند : « هر که گروهی را دوست داشته باشد با همان محشور می گردد، هر که عمل جماعتی را دوست داشته باشد در عمل آنها شریک خواهد بود»

التماس دعا




موضوع مطلب : اربعین

درباره وبلاگ

نویسندگان
حسین (91)
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 80
بازدید دیروز: 147
کل بازدیدها: 1644717



>