سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...


در گوشه و کنار دنیا اماکن زیادی وجود دارد که هرکدام به نحوی میعادگاه عاشقان و شیفتگان حضرت مهدی علیه السلام بوده اند ولی در میان تمام این مجموعه ها مقام حضرت مهدی(عج) در وادی السلام نجف اشرف، یکی از قدیمی ترین مقامات منتسب به حضرت بقیه الله ارواحنا فداه می باشد. وجود مقام هود و صالح و گنبد و بارگاه بر فراز قبر آن دو پیامبر عظیم الشان و تصریح معصومان بر دفن آنها در این مکان، از قدمت بسیار زیاد این مکان حکایت می کند. پیکر چندین تن از علمای تشیع هم در این مکان مقدس مدفون است.

مولای متقیان، امیرمومنان، حضرت علی علیه السلام به هنگام ترسیم خط سیر حضرت بقیه الله (ارواحنافداه) در روزهای آغازین ظهور به سوی پایتخت دولت کریمه می فرماید:

گویی او را با چشم خود می بینم که از «وادی السلام» عبور کرده، بر فراز اسبی که سپیدی پاها و پیشانی اش می درخشد و برق می زند، به سوی مسجد سهله در حرکت است و زیر لب زمزمه ای دارد و خدای را اینگونه می خواند: لااله الا الله حقا حقا....»

وادی السلام بزرگترین قبرستان جهان اسلام

از دیگر جلوه های زیبای وادی السلام در یوم الله رجعت، بازگشت 27 تن از یاران خاص حضرت بقیه الله(عج) در سرزمین وادی السلام است، چنانکه امام صادق علیه السلام می فرماید:

حضرت قائم علیه السلام تعداد 27 تن (از یاران خاص خود) را از پشت کوفه بیرون می آورد، که 15 تن از آنها از امت حضرت موسی علیه السلام است، 7 تن از آنها اصحاب کهف می باشند، 5 نفر دیگر عبارتند از: یوشع بن نون، سلمان، ابودجانه انصاری، مقداد و مالک اشتر. این 27 تن یاران حضرت قائم(عج) و فرماندهان امت به فرمان او می باشند»

دیلمی از امام صادق علیه السلام روایت کرده که ایشان فرمودند:
هیچ مومنی در شرق یا غرب دنیا نمی میرد، جز این که روحش را خداوند متعال به سوی وادی السلام گسیل می دارد.

راوی پرسید: وادی السلام کجاست؟ فرمودند:
در میان صحرای کوفه و نجف می باشد، گویی با چشم خود می بینم که مخلوقات بسیاری بر فراز منبرهایی از نور نشسته با یکدیگر سخن می گویند.




موضوع مطلب : نجف, مقام امام زمان, قبرستان, وادی السلام
شنبه 87 آذر 9 :: 9:1 صبح ::  نویسنده : محمدحسن


السَلامُ عَلی الحُسین و عَلی علی بنِ الحُسین و عَلی اولادِ الحُسین و عَلی اَصحابِ الحُسین


کربلا قلب زمین است و عاشورا قلب زمان ... راه های آسمان از اینجا آغاز می شود، از اینجا دروازه ای به عالم مطلق گشوده اند.( مرکز آسمان کوفه) اگر نبود خون حسین ، خورشید سرد می شد و دیگر در آفاق جاودانه شب نشانی از نور باقی نمی ماند...حسین چشمه ی خورشید است...(فتح خون)

چه بگویم در جواب این که حسین کیست و کربلا کدام است ؟ چه بگویم در جواب این که چرا داستان کربلا کهنه نمی شود؟ از باب استعاره نیست که عاشورا را قلب تاریخ گفته اند. زمان هر سال در محرم تجدید می شود و حیات انسان هر بار در سید الشهدا...(با من سخن بگو دوکوهه)

کربلاکعبه ی دلهاست ، خدا می داند...

فطرت عالم بر حب حسین و ولایت او شهادت می دهد و آن پیمان ازلی – اَلَستُ بِرَبِکُم قالوا بَلی – عهدی است که خلقت از بنی آدم بر حب حسین و یاری او ستانده است. .« خون » با حسین پیمان « ریختن » بسته است. « سر » با حسین پیمان« باختنن ». دل تو عرصه ی ازلی خلقت است. گوش کن که چه خوش ترنمی دارد در تپیدن: حسین ، حسین ، حسین . حسین نمی تپد ، بل حسین حسین می کند. (مرکز آسمان،سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی)

به امید خدا امروز رهسپار سرزمین عشق کربلا هستیم . این که چه جوری این سفر جور شد ، خدا می دونه . تقریباً یک هفته ای در خدمدتون نیستم . خلاصه هر بدی و خوبی از ما دیدن حلال کنید . خدا رو چه دیدی شاید این سفر ، سفر آخر ما باشه. اللهمَ الرزُقنا توفیقُ الشَهادة فی سَبیل الحُسین علیه السلام




موضوع مطلب : کربلا, امام حسین(ع), زیارت, عاشورا, شهید آوینی
دوشنبه 87 مهر 15 :: 10:1 عصر ::  نویسنده : محمدحسن


اینجا بقیع عشق است ، گنبد چرا ندارد هرکس نبوسد این خاک در کعبه جا ندارد
قسم به جان زهرا(س)، قسم به اشک طه غربت این زمین را ، کرب و بلا ندارد ...

بقیع فریاد خاموش تشیع ...

فرا رسیدن 8 شوال، سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (علیهم السلام) را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر حجة بن الحسن العسکری(عج) و تمامی شیعیان جهان تسلیت عرض می کنم .


چند وقت پیش در حالی که مشغول گشت و گذار توی اینترنت بودم عکسی نظرم رو به خودش جلب کرد. عکسی از ضریح ائمه بقیع بود که سایت شیعه نیوز به مناسبت 8 فرارسیدن شوال گذاشته بود. هر چی توی تقویمم زیر و رو کردم دیدم خبری از این روز نیست . با خودم گفتم : عجب ! در خواب غفلتی به سر می بریم ما ! این از صدا و سیما که با برنامه های مزخرفش روی همه رو کم کرده و هیچ مطلبی در مورد این حادثه ی مهم نمی گه ( شک نکنید!) و اینم از تقویم های مذهبی مون که روز کودک رو یادآوری کرده ولی چنین حادثه ی مهمی رو از قلم انداخته .مطلبی که در زیر مطالعه می فرمایید تذکری کوچک از چنین جنایت بزرگ وهابیون می باشد.

شرحی بر فاجعه تخریب بقیع
یوم الهدم ؟ آیا تا به حال نام یوم الهدم را شنیده اید ؟ یوم الهدم یعنی روز ویران کردن ...



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

چهارشنبه 87 مهر 10 :: 2:26 صبح ::  نویسنده : حسین

یا اللهُ ، یا رب اَسئَلُکَ اَن تَقبَلَ مِنّی شَهرَ رَمضانَ و تَکتُبَنی مِنَ الوافِدینَ اِلی بَیتِکَ الحَرامِ و تَصفَحَ لی عَنِ الذُنُوبِ العِظامِ

عید فطر رو به همه دوستان عزیز تبریک میگم. خوبه در مورد این روز عزیز از زبان رهبرمون بشنویم :

" روز عید فطر ، روزی است که مسلمانان بعد از گذراندن امتحان مهم سازنده تربیت کننده ماه رمضان، گویا در پیشگاه پروردگار عالم به حساب می‌نشینند و ماه رمضان خود را بر پروردگار خویش عرضه می‌کنند. در دعاهای شب و روز عید فطر به این معنا اشاره شده است (تقبّل منا شهر رمضان) ماه رمضان را در معرض قبول الهی قرار می‌دهند. همچنان که در روایت امیرالمؤمنین علیه الصلاة والسلام هست به روز قیامت تشبیه شده است یعنی روز پاداش. "

"شاید یکی از بزرگترین پاداشهای الهی این باشد که خدا همه ما را موفق کند تا بتوانیم وسیله رحمت الهی را تا ماه رمضان آینده برای خودمان باقی بداریم.... درس ماه رمضان را برای دوره سال فرابگیریم، این می‌شود یکی از بزرگترین پاداشهای خداوند که توفیق این چنینی را به ما بدهد. رحمت و رضا و قبول و عفو و عافیت را از خدای متعال طلب کنیم این در حقیقت عید واقعی خواهد شد."

" حدیثی از امیرالمؤمنین علیه الصلاة و السلام برای شما عزیزان بخوانم. نقل شده است از ایشان (انّما هو عید) امروز عید واقعی است؛ (لمن قبل الله صیامه و شکر قیامه) برای آن کسی که خدا روزه و نماز و عبادت او را در ماه رمضان قبول کرده باشد (و کل یوم لا یعصی الله فیه فهو عید) هر روز خدا که در آن معصیت نشود آن روز عید است. عزیزان من با مرتکب نشدن معصیت الهی و اجتناب از محارم الهی، امروز را عید کنید، فردا را عید کنید، همه دوره سال را برای خود عید کنید.   "

اما سال گذشته بعد از نماز عید فطر با اتفاق جالبی روبرو شدم و دیدم که برای خروج از مصلی بعضی ها از راه های کوتاه تری استفاده می کنن و پریدن از دیوارهای مصلی میتونه یکی از راههای فرار از ازدحام جمعیت بعد از نماز عید فطر باشه ! ! !

نماز عید فطر سال گذشته در مصلی تهران

مومنین عزیز توجه کنید : درهای رحمت الهی در حال بسته شدن هستند مواظب باشید بین در گیر نکنید !




موضوع مطلب : عید فطر, رمضان, روز پاداش
سه شنبه 87 مهر 2 :: 7:35 صبح ::  نویسنده : حسین

مفسرین و اهل معرفت بیشترین احتمال شب قدر را برای امشب یعنی شب 23 ماه رمضان دانسته و حتی بعضی تا حد تعیین نیز پیش رفته اند و امشب شبی است که سرنوشت یک سال ما تعیین می شود و دست های مسلمین رو به آسمان و دل ها غرق مناجات است و امشب شب آرزوهاست . . .

لیله القدر خیر من الف شهر . . .

اللهم أدخِل علی اَهلِ القبورِ السُّرور ،اللهم أغنِ کلَّ فقیر ،اللهم أشبِع کلَّ جائع ،اللهم اکسُ کلَّ عریان ،اللهم اقضِ دینَ کلِّ مَدین ، اللهم فرِّج عَن کلِّ مکروب ،اللهم ردَّ کلَّ غریب ،اللهم فُکَّ کلَّ اسیر ،اللهمَّ اصلِح کلَّ فاسدٍ مِن امورِ المسلِمین ،اللهم اشفِ کلَّ مریض ،اللهم سدَّ فقرَنا بِغناک ،اللهم غیِّر سوءَ حالِنا بِحُسنِ حالِک ،اللهم اقضِ عَنَّا الدَّین و اغنِنا مِن الفقر ،انَّکَ علی کلِّ شئٍ قَدیر

خدایا سیر کن هر گرسنه ای را
خدایا بپوشان هر برهنه را
خدایا بپرداز وام هر بدهکار را
خدایا گشایش بده بر هر گرفتار
خدایا برگردان هر آواره را
خدایا رها کن هر اسیر را                                            
خدایا اصلاح کن هر فاسد از امور مسلمانان را
خدایا شفا ده هر بیمار را
خدایا بگیر رخنه نداری ما به دارایی خود
خدایا تغییر ده بدحالی ما رابه خوشحالی خودت
خدایا بی نیاز کن ما را از فقر
که تو بر هر چیز قادری

مولا و سرورم به جز دولت کریمه شما کدام یک از این آرزوها برآورده می شود . . . مولای من به یکی از بزرگان فرمودید این دعا را زیاد بخوانید که حقیقت آن دعا برای فرج ماست و استجابت آن در زمان ظهور خواهد بود. پس اینگونه دعا خواهم کرد : خدایا حرف دل ما در این شب عزیز همین دعای اللهم ادخل علی اهل القبور السرور . . .  است که از شب اول ماه مبارک بر زبان ما جاری بوده و آن فرج و گشایش در امر ظهور امام عزیزمان حضرت مهدی (عج) است. آمین یا ربّ العالمین

                                                                                                                                           التماس دعا




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

نویسندگان
حسین (91)
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 67
بازدید دیروز: 96
کل بازدیدها: 1644800



>