سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...


در گوشه و کنار دنیا اماکن زیادی وجود دارد که هرکدام به نحوی میعادگاه عاشقان و شیفتگان حضرت مهدی علیه السلام بوده اند ولی در میان تمام این مجموعه ها مقام حضرت مهدی(عج) در وادی السلام نجف اشرف، یکی از قدیمی ترین مقامات منتسب به حضرت بقیه الله ارواحنا فداه می باشد. وجود مقام هود و صالح و گنبد و بارگاه بر فراز قبر آن دو پیامبر عظیم الشان و تصریح معصومان بر دفن آنها در این مکان، از قدمت بسیار زیاد این مکان حکایت می کند. پیکر چندین تن از علمای تشیع هم در این مکان مقدس مدفون است.

مولای متقیان، امیرمومنان، حضرت علی علیه السلام به هنگام ترسیم خط سیر حضرت بقیه الله (ارواحنافداه) در روزهای آغازین ظهور به سوی پایتخت دولت کریمه می فرماید:

گویی او را با چشم خود می بینم که از «وادی السلام» عبور کرده، بر فراز اسبی که سپیدی پاها و پیشانی اش می درخشد و برق می زند، به سوی مسجد سهله در حرکت است و زیر لب زمزمه ای دارد و خدای را اینگونه می خواند: لااله الا الله حقا حقا....»

وادی السلام بزرگترین قبرستان جهان اسلام

از دیگر جلوه های زیبای وادی السلام در یوم الله رجعت، بازگشت 27 تن از یاران خاص حضرت بقیه الله(عج) در سرزمین وادی السلام است، چنانکه امام صادق علیه السلام می فرماید:

حضرت قائم علیه السلام تعداد 27 تن (از یاران خاص خود) را از پشت کوفه بیرون می آورد، که 15 تن از آنها از امت حضرت موسی علیه السلام است، 7 تن از آنها اصحاب کهف می باشند، 5 نفر دیگر عبارتند از: یوشع بن نون، سلمان، ابودجانه انصاری، مقداد و مالک اشتر. این 27 تن یاران حضرت قائم(عج) و فرماندهان امت به فرمان او می باشند»

دیلمی از امام صادق علیه السلام روایت کرده که ایشان فرمودند:
هیچ مومنی در شرق یا غرب دنیا نمی میرد، جز این که روحش را خداوند متعال به سوی وادی السلام گسیل می دارد.

راوی پرسید: وادی السلام کجاست؟ فرمودند:
در میان صحرای کوفه و نجف می باشد، گویی با چشم خود می بینم که مخلوقات بسیاری بر فراز منبرهایی از نور نشسته با یکدیگر سخن می گویند.




موضوع مطلب : نجف, مقام امام زمان, قبرستان, وادی السلام

درباره وبلاگ

نویسندگان
حسین (91)
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 193
بازدید دیروز: 215
کل بازدیدها: 1645912



>