سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...
شنبه 86 اسفند 25 :: 6:50 عصر ::  نویسنده : محمدحسن

سالروز شهادت یازدهمین آفتاب فروزان جهان ، پدر گرامی حضرت صاحب الزمان (عج) ، امام حسن عسگری علیه السلام بر همه شما شیعیان جهان تسلیت و تعزیت باد .

شهادت امام حسن عسگری(ع)


ویژه نامه شهادت امام حسن عسگری علیه السلام

یکی از اصحاب امام عسگری علیه السلام به نام "ابوالادیان" که مأمور رسانیدن نامه های حضرت بود، می گوید:

 « حضرت مرا طلبیدند و چند نامه به مدائن نوشته ، نزد من سپردند و فرمودند: پس از 15 روز مجدداً  وارد سامرا خواهی شد و از خانه من صدای شیون و ناله خواهی شنید . در آن زمان مرا غسل می دهند. »

ابوالادیان پرسید : پس از شما امام ما کیست ؟ فرمودند : «هر که جواب نامه مرا از تو طلب کند.»پرسید:علامت دیگری بفرمایید ! فرمودند :« هر کس که بر من نماز بخواند ، جانشین من است »

معتمد عباسی ، خلیفه وقت ، امام عسگری (ع) را با زهر به شهادت رساند و به دنبال آن ، عمال وی در جستجوی فرزند ایشان برآمدند و قابله های مأمور خلیفه ، زنان را نیز تفتیش می کردند تا مبادا کسی حامله باشد.

ابوالادیان پس از 15 روز سفر که به سامرا بازگشـت و متوجه شهادت حضرت شد، چون به در خانـه رسید، مشاهده کرد«جعفر کذاب» برادر امام عسگری علیه السلام بر در خانه نشسته و عده ای به او تسلیت می گویند و عده ای امامت را به او تبریک می گویند! وی مردی فاسق، دروغگو و شارب الخمر بود و حتی خلیفه نیز او را طرد کرده بود.

جعفر برخاست تا بر پیکر حضرت نماز بگذارد . در این هنگام ، کودکی گندمگون، با موهای مجعد و پیچیده و دندانهایی از هم گشاده بیرون آمد، ردای جعفر را گرفت و گفت : « ای عمو ! عقب برو که من به نماز بر پدر خود سزاوارتر از تو هستم . » پس از اقـامه نماز و انجـام مراسـم تدفین، همانطور که امام حسن عسگری (ع) فرمـوده بودند ، حضـرت مهدی (عج) جواب نامه ها را از ابوالادیان طلبیدند.

 

شهادت امام حسن عسگری(ع)




موضوع مطلب : امام حسن عسگری

درباره وبلاگ

نویسندگان
حسین (91)
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 244
کل بازدیدها: 1646190



>