سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...
شنبه 86 آذر 17 :: 8:6 عصر ::  نویسنده : محمدحسن

 

سردار رادان خبر داد

در این طرح باهمه کسانی که ازچکمه‌های بلند و شلوارهای تنگ و چسبان استفاده می‌کنند برخورد می‌شود. ضمنا پوشیدن لباس و مانتوهای تنگ و چسبان، استفاده از چکمه‌های بلند و شلوارهای کوتاه که داخل چکمه باشد، روسری و شال‌های کوتاه که موی سر را نپوشاند و مغایر با پوشش اسلامی باشد ممنوع و پلیس با استفاده‌کنندگان برخورد می‌کند. استفاده از کاپشن‌های کوتاه ومانتوهای کوتاه وتنگ که حداقل تا زانو را نپوشاند نیز مشمول اجرای طرح برخورد بدحجابی و بدپوششی قرار می‌گیرد.
همه کسانی که از کاپشن کوتاه استفاده می‌کنند باید حتما زیر آن مانتو بلند بپوشند درغیراین صورت باآنها برخورد می‌شود. استفاده از کلاه بدون روسری و مقنعه نیز ممنوع بوده و باهمه کسانی که از این نوع پوشش استفاده نمایند برخورد می‌کنیم.

 * اخطار پلمب و پلمب برای واحدهای صنفی متخلف:
رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به مسئولیت مسئولان واحدهای صنفی در جلوگیری از ورود افراد بد پوشش به داخل مغازه و عدم سرویس دهی به این افراد گفت: اداره اماکن نیروی انتظامی این نکته را بررسی می‌کند و چنانچه مسئولان واحدهای صنفی اقدام به جلوگیری از ورود افراد بد پوشش به واحد صنفی خود نکنند با اقدام قانونی مواجه می‌شوند. تذکر، اخطار پلمب و پلمب واحد صنفی از جمله موضوعاتی است که مورد توجه است.

* دعوت از خانواده‌ها و اخذ تعهد از فرد خاطی :
سردار رادان در مورد چگونگی برخورد با افراد بد پوشش نیز گفت: برخورد با این افراد همانند تابستان است به طوریکه اگر موضوع با تذکر در محل قابل رفع شدن نباشد فرد به مراکز امنیت عمومی پلیس منتقل، مورد مشاوره قرار گرفته و با دعوت از خانواده‌ها و اخذ تعهد و تغیر وضعیت ظاهری و ایجاد سابقه انتظامی مرخص می‌شود.وی گفت: پرونده افرادی‌ که در اجرای تخلفات خود اصرار داشته باشند و یا برای بار دوم دستگیر شده باشند به مرجع قضایی ارسال می‌شود.

* تا زمانی که دغدغه مردم رفع نشود طرح امنیت اجتماعی ادامه می‌یابد
رئیس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طرح امنیت اجتماعی تا چه زمانی ادامه دارد گفت: اجرای این طرح تا زمانی که دغدغه‌های مردم رفع نشود ادامه خواهد داشت.

* ملاک ما شرع است نه عرف !
سردار رادان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اعلام کرده‌ است که در اجرای طرح امنیت اجتماعی ملاک ما شرع است نه عرف و بنابراین پوشیدن چکمه‌های بلند چه مشکلی خواهد داشت گفت: قرار گرفتن شلوار در داخل پوتین‌های بلند ایجاد تبرج (خودنمایی به نامحرم) می‌کند و بنابراین از لحاظ شرعی نیز مشکل دارد.

 

سردار رادان




موضوع مطلب :
جمعه 86 آذر 16 :: 3:47 عصر ::  نویسنده : محمدحسن

 

روز دانشجو

نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا در سال 1332، راهی ایران گردید. در حقیقت او می آمد تا نتیجه سرمایه گذاری بیست و یک میلیون دلاری را که سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، در راه کودتا و سرنگونی دولت مصدق هزینه کرده بود، از نزدیک مشاهده کند. ملت در حال افسردگی و از نفاق و تفرقه ای که استبداد توانسته بود در میان او ایجاد کند، ناراحت بود.


رهبری نهضت مقاومت، قصد رساندن صدای اعتراض مردم را به گوش جهانیان داشت و تلاش لندن و واشنگتن را که می خواست با مشروع جلوه دادن رژیم کودتا، امتیازات مورد نظر خود را در محیط آرام بدست آورد، خنثی کند. اجرای این برنامه به عهده کمیته هماهنگی دانشگاه تهران واگذار شده بود.


تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران، به عنوان اعتراض به ورود دنیس رایت، کاردار جدید سفارت انگلیس در ایران، از روز 14 آذر 1332، آ‎غاز گردید. دانشجویان دانشکده های حقوق و علوم سیاسی، علوم دندان پزشکی، فنی، پزشکی، داروسازی در دانشکده های خود تظاهرات پرشوری علیه رژیم کودتا برپا کردند. رژیم پهلوی که به خوبی از خشم ملت و خصوصاً دانشجویان نسبت به خود و اربابان آمریکا از پیش آگاه بود، با تمام قوا متوجه دانشگاه شد.


روز 15 آذر تظاهرات به خارج از دانشگاه کشیده شد و مأموران انتظامی، در زد و خورد با دانشجویان، شماری را مجروح و گروهی را دستگیر و زندانی کردند. صبح روز 16 آذر 1332، گارد تا دندان مسلح رژیم پهلوی برای اولین بار وارد صحن دانشگاه شد تا فریاد مخالفان را در گلو خفه کند.


در یکی از کلاسهای درس دانشکده فنی، چند تن از دانشجویان در اعتراض به حضور ماموران گارد رژیم شاه در صحن دانشگاه، آنها را به مسخره می گیرند و همین بهانه کافی بود تا وارد کلاس درس شوند و با ایجاد جو رعب و وحشت، محیط را برای بهره برداری و گرفتن زهر چشم دانشجویان آماده سازند. مأموران گارد با حمله به دانشجویان بی پناه سه تن از آنان را به شهادت می رسانند.


حادثه 16 آذر 1332، بعنوان یک روز (مقاومت تاریخی) در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد. از آن پس، همه ساله به رغم کوشش رژیم و ساواک،دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر دانشگاههای سراسر ایران مراسم و تظاهراتی به یاد شهیدان آن روز برپا می کردند.

یا علی




موضوع مطلب :
دوشنبه 86 مرداد 1 :: 2:32 عصر ::  نویسنده : محمدحسن

آیت‌الله حق‌شناس از اساتید برجسته و به نام حوزه علمیه تهران صبح امروز با گذشت حدود سه ماه از بیماری تنفسی در بیمارستانی در تهران، درگذشت. آیت الله حق شناس در تهران متولد شد و از ایام نوجوانی در محضر درس بزرگانی چون آیت الله سید علی حائری (معروف به سید علی مفسر) و حکیم بزرگ میرزای تنکابنی و شیخ محمدحسین زاهد شرکت کرد. 

وی همچنین در محضر درس عرفان آیت الله شاه آبادی، استاد امام خمینی (ره) شرکت و پس از آن برای ادامه تحصیل به شهر قم هجرت کرد. آیت الله حق شناس در قم از محضر بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله سید محمدتقی خوانساری و آیت الله بهجت در رشته فقه و اصول و از درس امام خمینی(ره) در رشته فلسفه بهره وافر برد. وی موفق به دریافت اجازه اجتهاد از بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی ، آیت الله سید ابوالقاسم خویی،‌آیت الله سید محمد حجت، آیت الله شیخ عبدالنبی عراقی و آیت الله شاه آبادی شد.

این عالم ربانی ، پس از کسب مقام اجتهاد بنا به توصیه آیت الله العظمی بروجردی به تهران هجرت و در برخی مدارس علمیه و حوزه های فقهی و اصولی تهران به تدریس پرداخت و همچنین دروس اخلاق این عارف برجسته زبانزد عام و خاص بود. آیت الله حق شناس هنگام ارتحال بیش از 70 سال سن داشت و علاوه بر علوم حوزوی، به زبان‌های فرانسه و انگلیسی نیز مسلط بود. 

پیکر مطهر آیت الله حق شناس




موضوع مطلب : آیت الله, حق شناس, فوت
<   1   2   3   4   5   
درباره وبلاگ

نویسندگان
حسین (91)
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 215
کل بازدیدها: 1645764



>