سفارش تبلیغ
صبا ویژن
... حبل المتین ...

و لا تَحسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فی سبیلِ اللهِ اَمواتاً بَل اَحیاء عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون

چند سالی بود که مومنین ولنجک درخواست کرده بودن چند شهید گمنام به محلشون بیاد اما اسفند 85 بالاخره با کمک دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ، طوماری آماده شد و با بررسی اون در شورای کارشناسی تدفین شهدا ، با این پیشنهاد موافقت کردن و بلوار دانشجو ، بالاتر از البرز 2 ، جنب ساختمان جامعه مهندسین مشاور ایران انتخاب شد.
خیلی از مذهبیون محل که تا اون زمان خیلی دور هم جمع نشده بودن ، گردهم اومدن و بین اونا یه وحدتی به وجود اومد و تصمیم گرقتن از چهل شب قبل از اومدن شهدا در اون محل زیارت عاشورا بخونن و هر شب ساعت 21:30 جمع میشدن اما اهل محل وقتی از علت این تجمع باخبر شدن و این که قراره پیکر شهدا به محل بیاد ، اعتراض ها را شروع کردن که « ما افسردگی میگیریم» «اینجا قبرستون میشه» . . . در واقع زندگی شهری مردم رو از کلام خدا غافل کرده بود که شهدا نمرده بلکه زنده اند . . . اما این اعتراض ها به عرصه سیاست هم کشید و روزنامه اعتماد و همینطور اعتماد ملی به همراه سایت بازتاب گزارش هایی جهت زیر سوال بردن این اقدام تهیه کردن . . .
سردار باقرزاده به رسم روزهای جبهه که در سختی ها متوسل به قرآن میشد ، قرآن را گشود و این آیه آمد :
« و إذ اعتزلتموهم و ما یعبدون إلا الله فاوا إلی الکهف ینشر لکم ربّکم من رحمته و یهییء لکم من أمرکم مرفقاً »
آیه، داستان اصحاب کهف را بازگو می کرد آن هنگام که آن جوانمردان از مردم شهر و خدایان باطل آنها کناره گیری کرده و به غار پناه بردند تا از رحمت واسعه خدای تعالی بهره مند شوند و گشایشی در کارشان حاصل شود...
آقای باقرزاده گفتند احتمالاً این اطراف غاری هست و بچه های بسیج به جستجوی غار در نزدیکی محل از پیش تعیین شده رفتن و در نهایت تعجب در دل کوه و در ارتفاعی مشرف به منطقه قبل یک غار پیدا شد ؛ گویی آنجا از مدت ها پیش برای میزبانی شهیدان گمنام آماده شده بود.

شهدا مسیرشون رو به سمت این غار تغییر دادند تا در آنجا به دور از هر هیاهو آرام بگیرند و این غار کهف الشهدا نام گرفت.

حضور رهبر در کهف الشهدا

حضور سرزده و بی سر و صدای مقام معظم رهبری بر مزار این شهیدان گمنام در سحر روز جمعه 29 تیر که نماز شب و نماز صبح را در کهف الشهداء خوندن ابعاد ویژه ای به این موضوع داد و  بازتاب خبری گسترده ای در رسانه های مکتوب و الکترونیکی داشت.

                                                             

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

جمعه 87 خرداد 17 :: 11:16 صبح ::  نویسنده : محمدحسن


وجـود ایـن کتاب نیز در روایات مختلف با سندهاى متعدد ذکر شـده است. پرسش هایـى درباره ایـن کتاب وجـود دارد که: نـویسنده آن کیست؟ محتـواى آن چیست؟ هـم اکنـون ایـن کتـاب کجـاست و در دست کیست؟ و ...

مصحف فاطمه علیهاالسلام شامل: اخبار و اطلاعاتى در آینده‏ى جهان تا روز قیامت، سرنوشت فرزندان و ذریه ى آن حضرت، ستمگرى و انواع جنایات خلفا و پادشاهان ستمگر و از این قبیل علوم و اخبار مى ‏باشد، این کتاب که از نظر حجم سه برابر قرآن است، ولى چیزى درباره‏ى قرآن و یا احکام و حلال و حرام در آن وجود ندارد، بلکه آینده‏ى تاریخ را تا روز رستاخیز ترسیم کرده است.

بر حاشیه برگ شقایق بنویسید***گل تاب فشار در و دیوار ندارد

از سخنان اهل‏بیت (ع) استفاده مى‏شود که : مصحف فاطمه بعد از رحلت رسول خدا که حضرت فاطمه (س) به شدت محزون بودند، توسط جبرئیل به جانب حضرت فرستاده می شد . جبرئیل در آن ایام به طور مرتب به حضور فاطمه (ع) نازل مى‏شد و او را در عزاى پدر تسلیت مى ‏گفت و از مقام و جایگاهش در آن سوى جهان با خبر می ساخت و همچنین از اوضاع آینده‏ى دنیا و سرنوشت ذریه آن حضرت آگاه مى‏نمود.

حضرت فاطمه(ع) این موضوع را به اطلاع حضرت على علیه‏السلام رسانید، آن حضرت فرمود: هرگاه چنین احساس کردى مرا با خبر کن. بدین صورت حضرت فاطمه ، امام على(ع) را از آمدن ملک با خبر می ساخت، و امام علی(ع) گفتگوها را مى‏نوشت. از این طریق مصحف فاطمه به وجود آمد.

در مجموع، از مطالب استفاده مى‏کنیم که مصحف فاطمه از جانب خدا توسط پیک وحى (جناب جبرئیل) به فاطمه علیهاالسلام القاء شده و اوضاع آینده جهان و اخبار غیبى در مورد سرنوشت فرزندان فاطمه علیهاالسلام و جنایات خلفا و پادشاهان ستمگر و سایر مسائل غیر فقهى در آن به ثبت رسیده و دست به دست امامان منتقل شده تا اینکه آن کتاب هم ‏اکنون در محضر امام زمان - عجل اللَّه تعالى فرجه - مى ‏باشد.

منبع: اصول کافی ج1

 کلام آخر :

پروردگارا ! به برکت وجود حضرت زهرا(س) ، پیروی از مکتب زهرا(س)، و خوشبختی در پرتوی این مکتب را به ما عنایت فرما و شفاعت آن حضرت را نصیبمان گردان ...




موضوع مطلب :
دوشنبه 87 خرداد 13 :: 11:51 عصر ::  نویسنده : محمدحسن


مقاله ی سید شهدای اهل قلم شهید آوینی پس از ارتحال امام خمینی (ره):

داغ های همه ی تاریخ را ما به یکباره دیده ایم ، چرا که ما امت آخر الزمانیم و خمینی ، این ماه بنی هاشم ، میراث دار همه ی صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر ، ... ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم ، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ، در این پهنه ی بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد ... آخر انسان هایی چون او که فرد یک فرد نیستند ، یک امتند و یک تاریخ ...

داغ های همه ی تاریخ را ما به یکباره دیده ایم ، یکبار دیگر این رسول اکرم (ص) است که از دنیا رفته است ، یکبار دیگر این علی (ع) است که به شهادت رسیده است ، یک بار دیگر این فاطمه (س) است و حسن (ع) و حسین (ع) است که ما را داغدار کرده اند، یک بار دیگر این مهدی (عج) است که در حجاب غیبت رفته است . دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد ، دست خمینی که می رسید ...

کجا دانند حال ما سبکباران ساحل ها...

امام (ره) با ما آموخت که انتظار در مبارزه است و این بزرگترین پیام او بود ، و پس از او ، اگر باز هم امیدی ما را زنده می دارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق مبارزه کنیم ... اکنون ، این ماییم و امانت او . دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و تلمیذ مدرسه مدرسه اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین بن علی (ع) و (شب بی قمر غیبت) انجامید ، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این که این بار خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند.
منبع : کتاب داغ بی تسلی




موضوع مطلب :
دوشنبه 87 اردیبهشت 30 :: 1:45 صبح ::  نویسنده : حسین

نخل های خاک آلود فدک هنوز از ستمی که بر تو روا داشته می گویند ، زندگی تو گواه مظلومیت همه دودمان هابیل است ، همچنانکه وجود تو گواه قدس و عصمت خدا بر زمینیان بود . . . تازیانه ای که بر پیکر نازنین تو فرو کوفتند ، تبری بود که بندگان بت به انتقام نابودی اصنام بر پیکر توحید ابراهیم فرود آوردند. هماره شرمسار باد دستی که بر گونه خداگون تو سیلی زد ، دریغا دل اگر در غم تو پاره شود شگفت نیست، چرا که شکستن پهلوی تو عظیمتر از شکستن دیوار کعبه بود ، و چون قامت استوار ترا به ستم بر خاک نشاندند دین از پای افتاد . . .

ما منتظران پسر فاطمه هستیم ...

با تمام دل بر تو می گرییم که نماد وحی بودی و ودیعه رحمت خدا بر آدمیان ، و چون ترا کشتند انسانیت بی مادر شد و خون هابیل از رگ حیات هر انسان در گستره تاریخ از نو جوشید و مظلومیت داغ زخمی شد بر جبین زندگی مومنان ، و حیات پژمرد و اوراق قرآن به تطاول طوفان پراکند ، و علی (ع) تنها ماند. . . و بشریت در گرداب فاجعه افتاد..
سلام بر تو ! بانوی بانوان . . . کدامین واژه را باید به خدمت گرفت تا بیانگر ابعاد ستمدیدگی تو باشد ؟ چگونه در کلمات می توان ژرفای ظلمت شب و گم شدن آفتاب را توصیف کرد !؟
چون تو به خاک رفتی ، نجات انسان که تازه آغاز شده بود به خاک رفت ، و ستمدیدگان تاریخ برق شادی از چشم فرو نهادند ، و دگر بار ظلمت چیره شد و فرزندان تو در تمامی اعصار یتیم ماندند. . . و اینک آوای باد در گیسوی غبارآلود نخلهای فدک ضجه یتیمان بی مادر مانده توست که درد را در درازای تاریخ اسلام ، از قلبی به قلبی تحویل می دهند و زنجیر ستم را از پایی به پایی ، به ارث می برند.
سلام بر تو . . .بانوی بانوان !
                                                         ما منتظران پسر فاطمه ( مهدی ) هستیم . . .




موضوع مطلب :
پنج شنبه 87 اردیبهشت 19 :: 1:27 صبح ::  نویسنده : حسین

نام فلسطین در افکار عمومی جهان به خصوص دنیای اسلام همواره با مظلومیت ، محرومیت ، آوارگی، بی دفاعی، مقاومت و ... عجین شده است. نسل کشی و کشتار دسته جمعی مردم بی دفاع فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از ابتدای اشغال (1948م) تاکنون ادامه داشته و بیش از نیم قرن است که زخمی عمیق بر پیکر این پاره ی تن جهان اسلام وارد آمده است.

این روزها در مورد نوار غزه و محاصره این قسمت از خاک فلسطین توسط اسرائیل حتماً زیاد شنیدید ، به نظرم خیلی برای ما مسلمونا مهمه که با شرایط اونجا آشنا باشیم و در نظر دارم کمی اوضاع اونجا رو برای شما ترسیم کنم.

نوار غزه در جنوب غربی فلسطین با وسعتی به اندازه یک سوم تهران و یک میلیون و پانصدهزار نفر جمعیت ، پرتراکم ترین نقطه دنیا به حساب میاد. در این ناحیه سه منطقه به نام های خان یونس ، غزه و رفح وجود داره که کاملاً تحت محاصره قرار گرفتن ولی سوال اینجاست که علت این محاصره چیه ؟ چرا با بخش های دیگه فلسطین کاری ندارن؟

حرکة المقاومة الاسلامیه 

با روی کار اومدن دولت حماس در تابستان سال 2007 میلادی تحریم گسترده این منطقه و بستن گذرگاه های این منطقه شروع شد. حماس از نام اختصاری " حرکة المقاومة الاسلامیه " است که یک جنبش مردمی  با رویکردی جهادی در فلسطین می باشد. حماس در سال 1987 اعلام موجودیت کرد و عقاید و مبانی اسلامی را اصل ثابت برای مبارزه گرفت و میشه این جنبش رو در امتداد جماعت اخوان المسلمین مصر بشمار بیاریم. حماس از جمله جنبش های اسلامیه که از آرمان انقلاب اسلامی ایران و تفکرات امام خمینی (ره) تاثیر یافته و بر خلاف جنبش فتح رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نشناخته و با هدف آزادسازی تمامی سرزمین فلسطین و رهایی قدس شریف ، مصمم به ادامه جهاد است...

سه سال پیش اسماعیل هنیه با رای مردم به نخست وزیری فلسطین انتخاب شد اما امریکا و حکومت خودگردان تاب این دموکراسی را نداشتند و کارشکنی را شروع کردند و کمک های ارسالی را قطع کرده و در نهایت دولت وحدت ملی را منحل کردند و در این بین تلاش های حماس برای وحدت را از بین بردند و اسرائیل با مجهز کردن فتح به سلاح و ایجاد فتنه و کارشکنی بین فتح و حماس درگیری داخلی را بوجود آورد که نهایتاً فلسطین به دو منطقه تحت کنترل حماس و منطقه تحت کنترل فتح تقسیم شد.

حالا نوار غزه منطقه تحت کنترل حماس که بدلایل جغرافیایی رونق اقتصادی و کشاورزی نداشته و مایحتاج اون ازجمله آب ، برق ، آذوقه ، دارو ... از سایر سرزمین های اشغالی تامین میشد، تحت محاصره قرار گرفته و رژیم صهیونیستی برای شکستن مقاومت و حمایت از حماس با مجوزی که در کنفرانس آناپولیس گرفت ، قصد نسل کشی داره و این فراتر از فتنه ای است که برای ما ساختن و وظیفه ماست که غفلت نکنیم ، اونها رو فراموش نکنیم و فریاد مظلوم را شنیده و به یاریش بشتابیم ...

 الیس الصبح بقریب ؟




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

نویسندگان
حسین (91)
صفحات وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 177
بازدید دیروز: 215
کل بازدیدها: 1645896



>